Wednesday 1 October 2014

first entry weehuu ^_^

Posted by Unknown at 01:17

Greetings you freaky little creatures!

Aha so this is my second blog

I'll put the link to my first blog by the end of this first entry
in case you guys were interested on reading it lol


Okay so ... where should i start huh?
heh i think I'll start by not keeping this post too rigid huuhuu

/*tadi macam banyak sangat nak dicakap turns out nak tulis few sentences pun takes time*/

Dah lama sebenarnya tak tulis belog.. ni pun jet jet nak tulis sebab dapat laptop baru wehuu
my first laptop evahh .. MINE
sebab sebelum ni punya laptop second hand papa punya .. means papa punya then dia bagi sbb dia beli laptop baru  lahh

Nak cerita sikit pasal laptop niiii
well aku bukan la gadget savvy sangat tapi tau sikit2 lah spec dia bagai
first of all laptop ni warna merah .. like merah yang lawo gila 
/*laptop sebelum ni semua nya hitam eww so yesterday :P just kidding jangan terasa kalau korang punya laptop warna hitam .. hitam itu sexy hoho*/

merah dia macam merah Ferrari.. eh tak kot more like Lancer punya merah .. Mitsubishi Lancer yang depan dia mcm shark sikit tu, ha tu merah dia kan lawa tu

yup sebijik macam merah ni haha

mula2 masa survey laptop tu, aku da narrow my search to laptop yang graphic card dia Nvidia GeForce 820M ngan Nvidia GeForce 840M sahaja .. laptop aku dulu 520M kalau tak silap, bila dota asyik lagging. wooden pc heh .. by specs, 840M tu lagi tiptop, 820M tu kurang sikit tapi sebab 820M ni ranking dia almost double dr 840M punya utk main game 
/*dia test kat Diablo III. Diablo III tu kan 3D so kalau boleh perform means bagus sgt lah kalau setakat nak main dota tu*/
jadinyaa, aku pun ckp la dgn my dad pasal beza spec dia. knowing my father well, biasanya dia akan pilih yang paling tiptop, tapi dia tau aku ni kaki game so haha .. dia pilihkan yg 820M yeah

alright, lepastu benda2 alah dlm laptop niii uhh cpu guna Intel Core i5 4210U Processor
/*rasanya most laptop yang ada sekarang pun pakai ni so no biggie*/
nak ikutkan baik aku buat gaming rig terus kaw2 punya tapi nak bikin gaming rig bukan murah ye adik2, kalau buat pun rasa membazir je 5-6 ribu utk aku main game sebab aku takde lah pro sgt lewl 
yelahh kan, bukan nya hari2 aku dok practice main game.. bising jugak mak aku nanti sebab tak study. standard lah.

eh jauh pulak merepek. ha ni nak cite kasi cepat sikit habis, laptop merah ialahhh

ASUS Notebook PC

Model :  A455L
OS:  Windows 8.1 64-bit
RAM: 8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz
Motherboard: ASUSTeK Computer Inc  X455LD
Graphics:  Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
               Intel HD Graphics Family (ASUStek Computer Inc)
               2047MB NVIDIA GeForce 820M (ASUStek Computer Inc)
Storage:  931GB TOSHIBA MQ01ABD100 (SATA)
Optical Drives:  MATSHITA DVD-RAM UJ8E2 S
Audio:  Conexant SmartAudio HD

uhhh I bet korang tak baca pun spec dia . penat weh tulis aku tak copy k. pergi baca balik betul2 ugh
nak cerita, RAM dia 4GB je tp papa kasi tambah lagi 4GB huehuehue
graphic card graphic processor sume aku da cerita kan tadi kan
storage tu SATA, yg lagi satu punya model lagi besar storage dia tapi SATA ni bagus la kalau ikut ckp bapak aku. btw kalau korang nak beli HDD baik cari yg Toshiba punya lagi tahan and, kalau setakat nak GB baik takyah beli HDD, carik HDD yg TB k. isi movie banyak2 . TB tu terabyte (10x12) GB tu gigabyte (10x9) bagi yang tak tahu menahu ni aku kasi tau. k?
oh lepastu audia dia not bad lah SonicMaster SmartAudio. kalau ikutkan hati aku nak yang mcm mak aku punya audio, Bang & Olufsen tapi B&O tu utk model ASUS yang lain, ni punya xde. Bang & Olufsen ni Aston Martin punya kereta pun pakai. kira boleh buat clubbing dlm kereta lahh cerita diaa 
aku punya model ni A series. Model 455L ni ada X455L, K455L, A455L dgn ape tah lagi dua. spec dia lain2 lah.. kalau aku cerita pun bukan korg nak kesah kan. kan??

jap aku cari gambar nak letak kasi korang tgok
.
.
.


ha i told u olls merah dia lawa kan kan .. hihi .. sebelah tu laptop utk kakak, tp dia punya warna kuning malas nak tunjuk i tak minat lah kuning2 ni haha!

what excites me the most is laptop ni baru masuk Malaysia last fridayyy (26 September 2014) and aku pergi lowyat tu on saturdayyy hahaha 
kalau korang kenal aku la, kalau k, KALAU. korg akn paham yg aku suka bende2 rare, sbb aku tak suka jadi typical ughh plis lah .. aku tak kata org typical tu salah, no, bukan tu maksud aku.. its just, well, its me. i like something different. eleh korg pun semua jet2 nak different gak kannn.. tak payah lah nak belagak hahah jk jk

oklah
panjang gila dah aku tulis ni.. aku x mandi lagi sebenarnya sbb aku duduk rumah atuk nenek aku kat jb and semalam aku tak tido . kenapa? tunggu cek mandi sat na.. satgi cek cerita kat hampa semua hihi

nah gambar aku tak mandi kalau korang gila suka tgok orang tak mandi macam aku

biasa ah muka tak mandi takkan nak makeup2 kot kan hahah

k chow2
p/s : ni lah link blog pertama aku masa muda2 dulu haha

Link Blog Nani masa zaman kegemilangan kesultanan Melaka
       Scroll over hereee




0 comments:

Post a Comment

 

It's my thing NaniSayWhat Twitter